LEGO robot

  •  
  •  
  •  

Lego robot 3-4 osztály

 2019. november 12.-2019. december 12. (10 alkalom)

 

A pályázat keretén beül a robot programozással ismerkedtünk meg 10 alkalommal, alkalmanként 2 órában. A csoport életkori sajátosságaiból adódóan a LEGO BOOST készlettel kezdtük a programozás alapvető lépéseit
A foglalkozásokon megismertük a modell programozásának alapvető lépéseit. Megismerkedtünk a robotot vezérlő program felületével a pályázat keretén bekül beszerzett tableteken. A foglalkozások során a tanulók felfedezéseiket próbálták megfogalmazni, illetve ezekből különböző következtetéseket levonni, lassan megtanultak „robotul” beszélni.

A pedagógiai fejlesztés szempontjából a LEGO gyakorlatok alkalmasak

  • a problémamegoldás
  • a logikus-algoritmikus gondolkodás
  • ismeretszerző készség
  • a kreativitás
  • az együttműködés
  • a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére.

A robotika foglalkozások a diákokat olyan kihívás elé állítják, melyek arra késztetik őket, hogy használják a képzeletüket, javítsák a probléma-megoldó készségüket, valamint másokkal való együttműködésre is késztet. Az algoritmikus, logikus gondolkodás nem csak a robotika terén szükséges, hanem más iskolai tantárgyaknál, illetve a mindennapi életben is.


Lego robot 5-6 osztály

2019. november 11.-2019. december 13. (10 alkalom)

 

A program célja: Régóta ismert a programozásnak az oktatásban betöltött fontos szerepe, ugyanis nagyon jól fejleszti az algoritmikus gondolkodást. Ami újdonság a LEGO fejlesztésében, hogy a diákok a gyakorlatban, egy népszerű játék segítségével, teljesen új dimenzióban láthatják viszont programozásuk eredményét. Hatalmas előnye a klasszikus módszerekhez képest, hogy a rendszer gyermekbarát grafikai elemekből álló programnyelven használható.

A program rövid leírása:

A LEGO programozható robot megoldása olyan eszközkészlet, amely tanórai, szakköri keretben egyaránt használható és motiválja a tanulókat a feladatmegoldásra, ugyanakkor a kompetenciafejlesztésben (különös tekintettel a logikus-algoritmikus gondolkodás, a problémamegoldás, a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére) is eredményesen alkalmazható.

A pályázat keretén beül a robot programozással ismerkedtünk meg 10 alkalommal, alkalmanként 2 órában. A csoport életkori sajátosságaiból adódóan a LEGO BOOS-t készletet használtuk.

A foglalkozásokon megismertük a modell programozásának alapvető lépéseit. Megismerkedtünk a robotot vezérlő program felületével, egy androidos applikációval, amelyet a pályázat keretén belül beszerzett tabletekre telepítettünk. A foglalkozások során a tanulók felfedezéseiket próbálták megfogalmazni, illetve ezekből különböző következtetéseket levonni, lassan megtanultak „robotul” beszélni.

A pedagógiai fejlesztés szempontjából a LEGO gyakorlatok alkalmasak

  • a problémamegoldás
  • a logikus-algoritmikus gondolkodás
  • ismeretszerző készség
  • az együttműködés

A robotika foglalkozások a diákokat olyan kihívás elé állítják, melyek arra késztetik őket, hogy használják a képzeletüket, javítsák a probléma-megoldó készségüket, valamint másokkal való együttműködésre is késztet. Az algoritmikus, logikus gondolkodás nem csak a robotika terén szükséges, hanem más iskolai tantárgyaknál, illetve a mindennapi életben is.