Lego robot 3-4 osztály
2019. november 12.-2019. december 12. (10 alkalom)
A pályázat keretén beül a robot programozással ismerkedtünk meg 10 alkalommal, alkalmanként 2 órában. A csoport életkori sajátosságaiból adódóan a LEGO BOOST készlettel kezdtük a programozás alapvető lépéseit
A foglalkozásokon megismertük a modell programozásának alapvető lépéseit. Megismerkedtünk a robotot vezérlő program felületével a pályázat keretén bekül beszerzett tableteken. A foglalkozások során a tanulók felfedezéseiket próbálták megfogalmazni, illetve ezekből különböző következtetéseket levonni, lassan megtanultak „robotul” beszélni.
A pedagógiai fejlesztés szempontjából a LEGO gyakorlatok alkalmasak
- a problémamegoldás
- a logikus-algoritmikus gondolkodás
- ismeretszerző készség
- a kreativitás
- az együttműködés
- a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére.
A robotika foglalkozások a diákokat olyan kihívás elé állítják, melyek arra késztetik őket, hogy használják a képzeletüket, javítsák a probléma-megoldó készségüket, valamint másokkal való együttműködésre is késztet. Az algoritmikus, logikus gondolkodás nem csak a robotika terén szükséges, hanem más iskolai tantárgyaknál, illetve a mindennapi életben is.
Lego robot 5-6 osztály
2019. november 11.-2019. december 13. (10 alkalom)
A program célja: Régóta ismert a programozásnak az oktatásban betöltött fontos szerepe, ugyanis nagyon jól fejleszti az algoritmikus gondolkodást. Ami újdonság a LEGO fejlesztésében, hogy a diákok a gyakorlatban, egy népszerű játék segítségével, teljesen új dimenzióban láthatják viszont programozásuk eredményét. Hatalmas előnye a klasszikus módszerekhez képest, hogy a rendszer gyermekbarát grafikai elemekből álló programnyelven használható.
A program rövid leírása:
A LEGO programozható robot megoldása olyan eszközkészlet, amely tanórai, szakköri keretben egyaránt használható és motiválja a tanulókat a feladatmegoldásra, ugyanakkor a kompetenciafejlesztésben (különös tekintettel a logikus-algoritmikus gondolkodás, a problémamegoldás, a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére) is eredményesen alkalmazható.
A pályázat keretén beül a robot programozással ismerkedtünk meg 10 alkalommal, alkalmanként 2 órában. A csoport életkori sajátosságaiból adódóan a LEGO BOOS-t készletet használtuk.
A foglalkozásokon megismertük a modell programozásának alapvető lépéseit. Megismerkedtünk a robotot vezérlő program felületével, egy androidos applikációval, amelyet a pályázat keretén belül beszerzett tabletekre telepítettünk. A foglalkozások során a tanulók felfedezéseiket próbálták megfogalmazni, illetve ezekből különböző következtetéseket levonni, lassan megtanultak „robotul” beszélni.
A pedagógiai fejlesztés szempontjából a LEGO gyakorlatok alkalmasak
- a problémamegoldás
- a logikus-algoritmikus gondolkodás
- ismeretszerző készség
- az együttműködés
A robotika foglalkozások a diákokat olyan kihívás elé állítják, melyek arra késztetik őket, hogy használják a képzeletüket, javítsák a probléma-megoldó készségüket, valamint másokkal való együttműködésre is késztet. Az algoritmikus, logikus gondolkodás nem csak a robotika terén szükséges, hanem más iskolai tantárgyaknál, illetve a mindennapi életben is.