Kreatív műhely

  •  
  •  
  •  

A műhely havonta egy alkalommal tart egy foglakozást szaktanárok vezetésével és meghívott civilek bevonásával, melynek keretén belül képzőművészeti tevékenységeket valósítanak meg: hímzés, varrás, nemezelés, agyagozás, szövés, üvegfestés, gyöngyfűzés, batikolás, famunka, selyemfestés.


Kreatív műhely résztvevőinek az üzemlátogatása a P&G üzemben

2018. december 14.

A P&G üzem dolgozói pályaorientációs célból meghívták a kreatív műhely tanulóit egy üzemlátogatásra, melyet a szervezők és a gyerekek is nagy örömmel fogadtak el. A pályázat által biztosított autóbusz vitte el a résztvevőket erre az üzemlátogatásra. Miután megérkeztünk és mindenki megkapta a beléptető kártyáját, azután egy terembe vezettek bennünket, ahol a gyár történetét és az itt gyártott termékeket bemutató kisfilmet nézhettünk meg. Ezután elmondták a szervezők, hogy az általános iskola befejezése után melyik középiskolába kell jelentkeznie ahhoz valakinek, hogy gyakorlatra hozzájuk jöhessen, és ezért milyen ösztöndíjat kap a tanuló. A kézügyesség, pontosság és a munkabírása nagy szerepet játszik az itt végzendő munka során. A tanulók érdeklődését felkeltette ez a munkalehetőség és továbbtanulási lehetőség. Ezek után elvittek bennünket a tanműhelybe, ahol a különféle gépekkel és szerszámokkal ismerkedtünk meg, amiket ki is próbálhattunk. Sajnos a gyártóüzembe nem mehettünk be, de így is betekintést nyerhettek a tanulók a munka világába ezáltal a látogatás által. Reméljük, hogy a 8. osztályban a pályaválasztás tervezésekor előnyük származik abból, hogy közvetlen közelről megnézhették és tájékoztatást kaphattak ezt a kiváló  gyárról a tanulóink.


Kreatív műhely 19. foglakozása: állatfigurás zsenília kulcstartó

2019. november 15.

A műhelymunka során 17. alkalommal állatfigurás kulcstartó készítése volt a feladat zsenília szálból. A pályázat által biztosított anyagokból különböző állatfigurákkal díszített kulcstartókat készítettek a résztvevők.

Először az internet segítségével megtekintettük a figurák elkészítésének folyamatát, s a szervező pedagógusok bemutatták az általuk elkészített mintadarabot.

A mintadarabok bemutatása után előkészítették a szükséges anyagokat, majd minden gyerek választott egy neki tetsző figurát, illetve színt, s megkapta a saját munkadarabjához szükséges anyagokat. (zsenília szálak, pom-pomok, mozgó szemek). Megkezdték a munkát. A csoportoknak egyesével bemutattuk az elkészítés lépéseit. A sikeres munka elvégzéséhez kaptak egy kis édességet, melynek nagyon megörültek.


Kreatív műhely 18. foglakozása: fa képkeret készítése

2019. október 24.

A műhelymunka során 18. alkalommal fa képkeret díszítése volt a feladat. A pályázat által biztosított anyagokból egy gyönyörű őszi hangulatú képkeretet készítettek a résztvevők.

Első feladat az volt, hogy megteremtettük az ősz hangulatát, beszélgettünk az ősz színeiről, a felhasználható anyagokról, termésekről. A munkafolyamat tisztázása után a szervező pedagógusok bemutatták az általuk elkészített mintadarabot.

A mintadarabok bemutatása után előkészítették a szükséges anyagokat. A sikeres munka elvégzéséhez kaptak egy kis édességet, melynek nagyon megörültek. Ezután minden gyermek megkapta a saját munkadarabjához szükséges anyagokat. (fa képkeret, ragasztó, termések, természetes anyagogokból készült színes szálak, szövet szalagok, dekorációs természeti formák). Megkezdték a munkát. Az első lépés az volt, hogy mindenki választott magának egy keretet, illetve megtervezte milyen anyagokat szeretne használni a munka során. A kiválasztott dolgokat elhelyezték a kereten, megtervezve a számukra legesztétikusabb kinézetet. Többen kértek tanácsot a szervező pedagógusoktól. Nagy örömmel készítették ezeket a munkadarabokat és élvezték, hogy együtt dolgozhatnak. Az elkészült munkákkal átmentek az Idősek Otthonába, hogy megmutassák az alkotásaikat az idős néniknek ezt a technikát, és segítsenek elkészíteni nekik egy-egy képet, amit haza is vihetnek emlékül. Nagy örömmel fogadták a gyerekeket, és örömmel készítették el a képkereteket. A tanulókról és az idős hölgyekről közös fénykép is készült az elkészített képekkel.


Kreatív műhely 17. foglakozása: korongozás Bodonyban

2019. szeptember 26.

A műhelymunka során 17. alkalommal Bodonyba látogattunk el, ahol egy népi mesterséget felelevenítő, korongozó műhelyben jártunk, melyet a pályázat biztosított a számunkra. Már napok óta nagy izgalommal várták ezt a napot a résztvevők, főleg a tanulók. Reggel 9 órakor indultunk a pályázat által biztosított autóbusszal Bodonyba. Ebben a csodálatos kis faluban még egyetlen résztvevő sem járt idáig, így nagyon elámultunk a táj szépségén, és a falu csodálatos fekvésén.


Kreatív műhely 15. foglalkozás: Selyemfestés 2019. június 13.

A műhelymunka során 16. alkalommal a selyemfestés volt a feladat. A pályázat által biztosított anyagokból egy gyönyörű festett selyemképet készítettek a résztvevők.
Első feladat az volt, hogy az interneten képeket tekintettünk meg a selyemfestésről, a felelevenítettük a selyemfestés technikáját, és a szervező pedagógusok bemutatták az általuk elkészített mintadarabot.
A gyerekek jól érezték magukat a délelőtt folyamán, és alig várják, hogy ismét együtt kreatívoskodjanak a következő alkalommal.
Közben a pályázat által biztosított fánkokat és innivalókat fogyasztották a résztvevők.


Kreatív műhely 14. foglakozása: QUILLING – 2019. május 9.

A műhelymunka során 15. alkalommal a QUILLING volt a feladat. A pályázat által biztosított anyagokból egy gyönyörű papírképet készítettek a résztvevők.
Első feladat az volt, hogy az interneten képeket tekintettünk meg a quilling képekről, a quillingezés technikájáról, és a szervező pedagógusok bemutatták az általuk elkészített mintadarabot.
Nehéz és hosszadalmas feladat volt, de egy kis segítséggel mindenkinek sikerült gyönyörű képet elkészítenie. A végén csillogó pillangókkal feldíszítették a képkereteke, hogy még dekoratívabbak legyenek.
Közben a pályázat által biztosított fánkokat és innivalókat fogyasztották a résztvevők.


Kreatív műhely 13. foglakozása: GYÖNGYFŰZÉS – 2019. április 17.

A műhelymunka során 13. alkalommal a gyöngyfűzés volt a feladat. A pályázat által biztosított anyagokból karkötőt és nyakláncot fűztünk a tanulókkal, mely az anyák napi ajándékuk első részét képezi majd. A fűzési technika bemutatása után a pedagógusok segítettek a gyerekeknek a fűzési munkálatokban és a munkadarab eldolgozásában. Többen otthonra is kértek damilt és gyöngyöt, mivel több munkadarabot is szerettek volna elkészíteni a szeretteiknek.


Kreatív műhely 12. foglakozása: Üvegfestés – 2019. március 25

A műhelymunka során 12. alkalommal az üvegfestés volt a feladat.

Üvegező műhely ajánlott fel részünkre megcsiszolt tükördarabokat, melyeket a tanulók a saját fantáziájuk szerint kontúroztak ki. Miközben száradt a kontúrfesték, az idő alatt a műanyag flakonok és textil hulladékok felhasználásával kis tárolóedényeket készítettünk, melyeknek a felső részét a tanulók a vendégek segítségével megvarrtak a pályázat által biztosított varrógépeken, majd hozzárögzítettek a műanyag edényhez a megvarrt textilt.


Kreatív műhely 11. foglakozása: Szövés – 2019. február 25.

A Kreatív műhely célja a tanulók kreativitásának, kézügyességének a fejlesztése, valamint az új technikákkal való megismerkedés és a régi, néphagyományok ápolása, e kettő ötvözése.
A műhelymunka során 11. alkalommal a szövés volt a feladat.
A pályázat által beszerzett szövőkereteket, felvetőfonalakat és szövőfonalat használtuk fel a munkánk során.

 


Kreatív műhely 10. foglakozása: Üvegfestés, só-liszt díszek

2018. december 01.

A műhelymunka során 10. alkalommal az üvegfestés és a só-liszt díszek készítése volt a feladat.

A pályázat által biztosított üvegsablonok és só-liszt anyagok és festékek felhasználásával a pedagógusok és a részt vevő idősek segítségével a tanulók a műhelymunkán elkészítettek több üvegfestéssel és só-liszt technikával elkészített díszt, melyet a karácsonyi ajándékként haza tudtak vinni a résztvevők.

Először az interaktív tábla segítségével bemutattuk az üvegkészítés majd a só-liszt díszek készítés technikáját, majd az üvegfestés, üvegfestészet történetét és a történelmi épületeket, műalkotásokat. Régen a színes üvegdarabokat ragasztották össze a képekhez, és az építészetben ablakok díszítését szolgálta. Ma már bármilyen üveget meg tudunk festeni üvegfestékek segítségével. A tanulókat megismertettük az üvegfestékekkel, és egy előre kialakított képet kellett megfesteniük a festékekkel, amit nagyon ügyesen elkészítettek.

A gyereke nagyon ügyesen bántak az anyagokkal, az üveggel és a festékkel, majd tanári segítséggel mindenki elkészítette a munkadarabját. Otthonról hozott üvegeket fogunk befesteni a technika órákon üvegfestékkel a későbbiekben, amik a tanulók és a szüleik szobáját díszíthetik majd.

 


Kreatív műhely 9. foglakozása: Nemezelés

2018. november 26.

A műhelymunka során 9. alkalommal a nemezelés volt a feladat.

A pályázat által biztosított gyapjú felhasználásával a pedagógusok és a részt vevő idősek segítségével a tanulók a műhelymunkán elkészítettek a nemezelt labdácskát.
A műhelymunka alkalmával a tanulók megismerkedtek a az ősi mesterségekkel, többek között a nemezeléssel is. A nemez ősi eredetű textil, amit hagyományosan birkagyapjúból gyúrnak vizes, szappanos közegben. Ezt a technikát sajátították el a résztvevők a foglakozás alkalmával, és készítették el a nemezelt labdácskát. Folytatásként, a megmaradt gyapjúfonálból a technika órák alkalmával nemezelünk textíliát, amiből virágokat fogunk készíteni.

A gyerekek nagyon ügyesen bántak a gyapjúval, majd tanári segítséggel mindenki elkészítette a munkadarabját.

 


Kreatív műhely 7. foglakozása: Famunka

2018. október 24.

A műhelymunka során 7. alkalommal a famunka volt a feladat.

A pályázat által biztosított faanyagok és díszítő elemek felhasználásával a pedagógusok és a részt vevő idősek segítségével a tanulók a műhelymunkán elkészítettek két faképet, melyhez a keretet és a hátlapokat összeragasztották, összeszögelték, s számukra megfelelő módon kidekorálták szalagokkal, termésekkel, melyeket ragasztópisztollyal rögzítettek. Ez az őszi képkeret alkalmas lett arra, hogy a tanulók otthon családi fényképeket ragasszanak bele, és kirakják a falra.

A műhelymunka alkalmával a tanulók megismerkedtek a fa tulajdonságaival, felhasználásának a lehetőségeivel. Látták, hogy milyen nagyszerű dolgot tudnak saját maguk is elkészíteni a fa alkalmazásával. Technikaórák keretein belül tovább mélyítjük az ismereteiket és azokat a technikákat, melyek a faanyagok feldolgozásával kapcsolatosak.

A gyereke nagyon ügyesen bántak a faanyaggal, majd tanári segítséggel mindenki elkészítette a munkadarabját.


Kreatív műhely 7. foglakozása: Selyemfestés

2018. szeptember 20.

A műhelymunka során 7. alkalommal a selyemfestés volt a feladat.

A pályázat által biztosított selyem anyagok és selyemfestékek felhasználásával a pedagógusok és a részt vevő idősek segítségével a tanulók a műhelymunkán elkészítettek egy festett selyemképet. A műhelymunka alkalmával először a tanulók megismerkedtek a selyem tulajdonságaival, felhasználásának a lehetőségeivel, történelmi és művészeti vonatkozásával. Interaktív táblán mutattuk be a selyemfestés történetét, technikáját.  Látták, hogy milyen nagyszerű dolgot tudnak saját maguk is elkészíteni a selyemfestéssel. Ezek után hozzá láttak a selyem kontúrozásához kontúrfestékkel előre elkészített minta alapján, majd jött az anyag festése, szárítása. A gyerekek nagyon ügyesen bántak a selyemmel és a festését is nagyon szépen elkészítették tanári segítséggel.

 

 


Kreatív műhely 6. foglakozása: Batikolás

2018. június 29.

A Kreatív műhely célja a tanulók kreativitásának, kézügyességének a fejlesztése, valamint az új technikákkal való megismerkedés és a régi, néphagyományok ápolása, e kettő ötvözése.

A klub munkája kiegészíti az iskolai technika órák anyagát, amik sem időben, sem anyagban nem nyújtanak lehetőséget nagyobb volumenű és hosszabb terjedelmű munkák elvégzésére, kivitelezésére. Szeretnénk, ha a klub tagjai örömmel végeznének varrást, hímzést, szövést, agyagozást, batikolást és egyéb, a klub által eltervezett munkákat, és tanári irányítással, megfelelő időt biztosítva, módjuk lenne befejezni a munkadarabokat.

A klub célja a faluban élő idős, nyugdíjas emberek bevonása a klub munkájába, akik egyben a tanítványaink nagyszülei, rokonai is.

A műhelymunka során 6. alkalommal a batikolás volt a feladat.

A pályázat által biztosított pólók és festékek felhasználásával a pedagógusok és a részt vevő idősek segítségével a tanulók a műhelymunkán elkészítették s számukra megfelelő batikolt pólót.

anyagszükséglet:

  • pamut trikó
  • ruhafesték ·  ecet a fixáláshoz és só
  • edények, amiben festünk
  • fakanál, kevergetni
  • spárga, műanyag kötözőzsineg, befőzőgumi
  • kavicsok
  • olló
  • műanyag terítő, hogy az asztalt megvédjük
  • kötény, gumi kesztyű
  • szárító kötél
  • vasaló

A lényege a batikolásnak az, hogy amit bekötözünk, azt nem fogja meg a festék. Ahol mégis, ott is szabálytalanul, ettől lesz gyönyörű.

A póló előkészítése, kötözése után a legvilágosabb színnel kezdtük majd jöttek a sötétebb színek.

Az egészet belenyomkodtuk a festékbe, míg jól meg nem szívta magát. 5-10 perc.

Amint elkészültünk a festéssel kimostuk a még összekötözött textilből a felesleges festéket. Ezután lebontottuk a kötözést, széthúzogattuk és kiakasztottuk száradni.

Száradás után kivasaltuk.

A gyerekek nagyon büszkén viselik azóta is a saját maguk készített, batikolt pólóikat.

Az idősek is részt vettek a műhelyfoglakozáson, segítettek a tanulóknak a munkákban, közben beszélgettek, és a pályázat által biztosított ételeket és italokat fogyasztották.


Kreatív műhely 5. foglakozása: Agyagozás

2018. június 26.

A Kreatív műhely célja a tanulók kreativitásának, kézügyességének a fejlesztése, valamint az új technikákkal való megismerkedés és a régi, néphagyományok ápolása, e kettő ötvözése.

A klub munkája kiegészíti az iskolai technika órák anyagát, amik sem időben, sem anyagban nem nyújtanak lehetőséget nagyobb volumenű és hosszabb terjedelmű munkák elvégzésére, kivitelezésére. Szeretnénk, ha a klub tagjai örömmel végeznének varrást, hímzést, szövést, agyagozást, batikolást és egyéb, a klub által eltervezett munkákat, és tanári irányítással, megfelelő időt biztosítva, módjuk lenne befejezni a munkadarabokat.

A klub célja a faluban élő idős, nyugdíjas emberek bevonása a klub munkájába, akik egyben a tanítványaink nagyszülei, rokonai is.

A műhelymunka során 5. alkalommal az agyagozás volt a feladat.

A pályázat által biztosított agyagok és bőrszíjak felhasználásával a pedagógusok és a részt vevő idősek segítségével a tanulók a műhelymunkán elkészítették s számukra megfelelő jelvényt agyagból. ehhez az agyag felhasználásának a történelmi hátterét vetítettük le prezentáció formájában az interaktív táblán, majd a magyarság történelméről beszélgettünk velük. Nagyon sok képet mutattunk a tanulóknak agyag tárgyakról és a kínai agyaghadseregről is informáltuk őket.

Az agyagot az ősidőktől fogva használjuk a tárgykészítésben. A belőle felrakásos vagy marokedény technikával formázott edények cseréppé kiégetve időtállóak, a konyha tartozékai. A hagyományos formákat követve alakíthatják ki a gyerekek saját érméjüket, alkalmazva a díszítési módokat is.

A gyereke nagyon ügyesen bántak az agyaggal, majd tanári segítséggel mindenki elkészítette a munkadarabját.

Az idősek is részt vettek a műhelyfoglakozáson, segítettek a tanulóknak a munkákban, közben beszélgettek, és a pályázat által biztosított ételeket és italokat fogyasztották.


Kreatív műhely 4. foglakozása: Varrás

2018. május 3.

A Kreatív műhely célja a tanulók kreativitásának, kézügyességének a fejlesztése, valamint az új technikákkal való megismerkedés és a régi, néphagyományok ápolása, e kettő ötvözése.

A klub munkája kiegészíti az iskolai technika órák anyagát, amik sem időben, sem anyagban nem nyújtanak lehetőséget nagyobb volumenű és hosszabb terjedelmű munkák elvégzésére, kivitelezésére. Szeretnénk, ha a klub tagjai örömmel végeznének varrást, hímzést, szövést, agyagozást, batikolást és egyéb, a klub által eltervezett munkákat, és tanári irányítással, megfelelő időt biztosítva, módjuk lenne befejezni a munkadarabokat.

A klub célja a faluban élő idős, nyugdíjas emberek bevonása a klub munkájába, akik egyben a tanítványaink nagyszülei, rokonai is.

A műhelymunka során 4. alkalommal a varrás volt a feladat.

A pályázat által biztosított varrógépeken a pedagógusok és a részt vevő idősek segítségével a tanulók a műhelymunkán begyakorolták a varrási technikát, mivel még egyikük sem varrt igazi varrógépen. Majd a könyvjelző elszegése után (varrótűvel rögzítettük, beférceltük) jött a varrógéppel történő varrás. nagy izgalommal varrtak a tanulók, és nagyon szépen sikerültek a varrások! nagy élmény és siker volt számukra az első varrás varrógéppel!

Elterveztük, hogy a következő munkánk egy kötényke lesz, melyet a technika órákon fogunk használni főzési munkák közben. Majd a pachwork munkadarabokkal is megismertettük a tanulókat, ami nagyon tetszett nekik, és többen szeretnének majd munkadarabot készíteni ezzel a technikával. Ez a pachwork technika jól megmozgatja a fantáziájukat és a kreativitásukat.

Az idősek is részt vettek a műhelyfoglakozáson, segítettek a tanulóknak a munkákban, közben beszélgettek, és a pályázat által biztosított ételeket és italokat fogyasztották


Kreatív műhely 3. foglakozása: Dekopázs

2018. április 13.

A Kreatív műhely célja a tanulók kreativitásának, kézügyességének a fejlesztése, valamint az új technikákkal való megismerkedés és a régi, néphagyományok ápolása, e kettő ötvözése.

A klub munkája kiegészíti az iskolai technika órák anyagát, amik sem időben, sem anyagban nem nyújtanak lehetőséget nagyobb volumenű és hosszabb terjedelmű munkák elvégzésére, kivitelezésére. Szeretnénk, ha a klub tagjai örömmel végeznének varrást, hímzést, szövést, agyagozást, batikolást és egyéb, a klub által eltervezett munkákat, és tanári irányítással, megfelelő időt biztosítva, módjuk lenne befejezni a munkadarabokat.

A klub célja a faluban élő idős, nyugdíjas emberek bevonása a klub munkájába, akik egyben a tanítványaink nagyszülei, rokonai is.

A műhelymunka során 3. alkalommal a dekopázsolás volt a feladat.

A dekopázstechnika (más néven szalvétatechnika) épp úgy alkalmazható fára, cserépre, porcelánra, papírra, mint kőre, fémre, műanyagra, hungarocellre, de akár még gyertyára is.
Az egészen kicsi dísztárgyaktól a komplett szekrényekig bármi díszíthető dekopázsolással, így csak rajtunk múlik, hogy mire alkalmazzuk a technikát. Persze kezdőként érdemes először kisebb dolgokkal kezdeni, nekunk egy papírdoboz kiváló volt erre az esetre.
Először is ki vágtuk a felragasztani kívánt formát a szalvétából. A szalvéták általában több rétegűek, de nekünk csak a felső rétege kellett.

A kivágott mintát felhelyeztük a felületre, ceruzával halványan rajzoltuk körbe, majd a körberajzolt formát kentük le dekopázs ragasztóval. Óvatosan helyeztük rá a szalvétát a beragasztózott felületre, és belülről kifelé haladva egy ecsettel simítottuk rá, hogy ne gyűrődjön össze, ne szakadjon szét. Ezután a mintát óvatosan kentük át még egy vékony réteg ragasztóval. Végül már csak megvártuk, míg megszárad a ragasztó. legvégül egy szép selyemszalaggal kötöttük körbe, és egy masnit is kötöttünk rá.

Ebbe a dobozba kerül majd a gyöngyfűzéses karkötő anyák napjára.

A pályázat által biztosított anyagokból készítettük el a dekopázsolt dobozkát a tanulókkal, mely az anyák napi ajándékuk másik részét képezi majd.

Az idősek is részt vettek a műhelyfoglakozáson, segítettek a tanulóknak a munkákban, közben beszélgettek, és a pályázat által biztosított ételeket és italokat fogyasztották.


Kreatív műhely 2. foglakozása: HÍMZÉS

2018. március 21.

A Kreatív műhely célja a tanulók kreativitásának, kézügyességének a fejlesztése, valamint az új technikákkal való megismerkedés és a régi, néphagyományok ápolása, e kettő ötvözése.

A klub munkája kiegészíti az iskolai technika órák anyagát, amik sem időben, sem anyagban nem nyújtanak lehetőséget nagyobb volumenű és hosszabb terjedelmű munkák elvégzésére, kivitelezésére. Szeretnénk, ha a klub tagjai örömmel végeznének varrást, hímzést, szövést, agyagozást, batikolást és egyéb, a klub által eltervezett munkákat, és tanári irányítással, megfelelő időt biztosítva, módjuk lenne befejezni a munkadarabokat.

A klub célja a faluban élő idős, nyugdíjas emberek bevonása a klub munkájába, akik egyben a tanítványaink nagyszülei, rokonai is.

A műhelymunka során 2. alkalommal a hímzés volt a feladat. A pályázat által biztosított anyagokból textilt és hímzőfonalakat szereztünk be, és matyó mintás hímzett könyvjelzőt készítettünk a tanulókkal, mely az anyák napi ajándékuk másik részét képezi majd. A matyó hímzéses technika és munkadarabok interaktív táblán való bemutatása mellett a valóságban is bemutattunk egy matyó mintás hímzett terítőt, valamint a nyugdíjas emberek is hoztak át hozzánk bemutatni saját készítésű hímzett terítőket, párnákat. Az idősek és a tanulóink közösen hímeztek, közben beszélgettek, és a pályázat által biztosított ételeket és italokat fogyasztották. Majdnem mindenkinek sikerült befejezni a munkadarabját, aki lemaradt, annak a pedagógusok segítettek. Ezt a könyvjelzőt a kreatív műhely későbbi foglakozásán fogjuk elszegni varrógéppel.


Kreatív műhely 1. foglakozása: GYÖNGYFŰZÉS

2018. február 22.

A Kreatív műhely célja a tanulók kreativitásának, kézügyességének a fejlesztése, valamint az új technikákkal való megismerkedés és a régi, néphagyományok ápolása, e kettő ötvözése.

A klub munkája kiegészíti az iskolai technika órák anyagát, amik sem időben, sem anyagban nem nyújtanak lehetőséget nagyobb volumenű és hosszabb terjedelmű munkák elvégzésére, kivitelezésére. Szeretnénk, ha a klub tagjai örömmel végeznének varrást, hímzést, szövést, agyagozást, batikolást és egyéb, a klub által eltervezett munkákat, és tanári irányítással, megfelelő időt biztosítva, módjuk lenne befejezni a munkadarabokat.

A klub célja a faluban élő idős, nyugdíjas emberek bevonása a klub munkájába, akik egyben a tanítványaink nagyszülei, rokonai is.

A műhelymunka során 1. alkalommal a gyöngyfűzés volt a feladat. A pályázat által biztosított anyagokból karkötőt és nyakláncot fűztünk a tanulókkal, mely az anyák napi ajándékuk első részét képezi.